Konfirmation

Ved konfirmationen bekræfter Gud det løfte, han gav, da du blev døbt. Nemlig løftet om altid at være der for dig. Også når du nu går fra at være barn til at være ung, for konfirmationen er det kirkelige ritual, der markerer overgangen fra barndom til ungdom.

Mange konfirmander er i tvivl, om de nu tror rigtigt eller nok til at blive konfirmeret. Men man kan ikke sætte tro på formler, så det handler ikke om at tro nok. Tro handler også om tvivl. Og så er det så heldigt, at det ikke kun er dig, der skal sige ja ved konfirmationen. Det er nemlig først og fremmest Gud, der bekræfter at være med dig. Og det gør han ligegyldigt hvor meget du tvivler. Så man kan sige, at du ved konfirmationen ikke siger noget om, hvor meget eller lidt, du tror. Men du siger ja til at blive velsignet og til at Gud er en del af dit liv.
 Du skal være døbt for at kunne blive konfirmeret, så hvis du ikke allerede er døbt, skal du døbes, før du kan blive konfirmeret.

Konfirmationsforberedelse

Konfirmationsforberedelse i Horne og Asdal Kirker foregår i Horne Menighedshus, Tornbyvej 14.
Efter endt undervisning bliver konfirmanderne hentet af en bus og kørt til Hirtshals Skole.

Har du valgt at gå i skole i f.eks. Hjørring, gælder det selvfølgelig, at du er velkommen til at følge konfirmationsforberedelsen (gå til præst) her i Horne, hvis det passer med din undervisning i den skole du går i. Det bliver dine forældres opgave at sørge for transporten til skolen efter undervisningen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at følge konfirmationsforberedelsen i Horne, så vil du kunne gå til præst sammen med den klasse, du går i, hos den præst, der nu underviser den klasse. Du kan stadig blive konfirmeret i Horne eller Asdal Kirker.

Når man går til præst lærer du om Gud og Jesus - og det at være menneske. Vi snakker om livets store spørgsmål, og alt det der virkelig betyder noget. Om kærlighed. Om venner. Men også om hvad der sker, når man dør. Og om at være ked af det. Vi læser, ser film, laver rollespil og en masse andet.

Ud over konfirmationsforberedelsen skal du deltage i mindst 10 gudstjenester op til din konfirmation.

Undervisningen foregår torsdag morgen fra 8.00 - 9.50.

Datoer for konfirmation

Horne Kirke